Je paradox, že právě brněnská značka SHISHA ORIGINAL vyrábí moderní vodní dýmky, které si našly cestu až na Arabský poloostrov. Před časem si zde zapíchli do mapy světa další důležitý špendlík.
„Uzavřeli jsme partnerství s indickým společníkem. Naše vodní dýmky má v portfoliu jako prémiový produkt,“ říká o úspěchu značky její obchodní ředitel Martin Klimo. A právě tento unikát, postavený na řemeslné ruční výrobě a kvalitních českých materiálech, je důvodem, proč si tyto dýmky oblíbili i arabští šejkové.
S výhledem na Dubaj nebo tančící fontány
Vodní dýmku má spousta z nás zažitou jako atrakci třeba v egyptském Marsá Alam, odkud si ji někteří vozí jako suvenýr z dovolené pro své přátele.
Obráběná trubka ve stříbrné nebo zlaté barvě, vespod skleněná váza zdobená velbloudy a na druhém konci takzvaná korunka naplněná ochuceným tabákem a překrytá alobalem. Nic z toho se ale ani zdaleka nepodobá těm, které z Brna putují nejčastěji na Střední východ. Tedy do oblasti, pro kterou jsou vodní dýmky podobným symbolem a kulturním prvkem, jako pro Čechy pivo.
„Největší zájem o naše produkty mají v zemích jako Spojené arabské emiráty nebo Katar. Perfektně zapadají do koloritu místních barů a restaurací, kde si své zákazníky hýčkají a lákají je na výjimečné prostředí a vodní dýmku, která má na sobě logo nebo celý design daného podniku a může být na přání zdobená zlatem nebo drahokamy,” popisuje jeden z typických scénářů Martin Klimo.
V Dubaji je takových podniků s českými dýmkami hned několik. „Například v luxusním baru Gold On 27, nacházejícím se v pětihvězdičkovém hotelu Burj Al Arab, známém též jako Plachetnice, odkud je úžasný výhled na město. Nebo v největším nákupním centru na světě Dubai Mall je restaurace, kde se při potahování z brněnských dýmek můžete kochat pohledem na největší světovou tančící fontánu,“ dodává Klimo.
České materiály s dlouholetou tradicí
V Brně vyráběné vodní dýmky už na první pohled zaujmou moderním vzhledem a použitými materiály. „Vázy dýmek jsou ručně foukané z českého křišťálu, který má punc kvality po celém světě. Ještě výraznější je na dýmce další materiál s českou tradicí – porcelán. Do něj jsme schopni vypískovat nebo vypálit téměř jakýkoliv text, obrázek či ornament, což je pro spoustu podniků velké lákadlo.”
Aby byli blíže také českým zákazníkům, rozhodli se v SHISHA ORIGINAL otevřít vlastní bar se showroomem. V brněnské Husově ulici tak vznikl podnik, který má stejného jmenovatele jako světové luxusní restaurace. „Říkali jsme si, že je škoda nemít možnost ukázat a předvést naše produkty v místě, odkud putují do celého světa a kde vlastně celý jejich příběh začíná. Brzy bude mít SHISHA ORIGINAL lounge & café za sebou první rok fungování a my jsme za tu dobu nasbírali důležitou zpětnou vazbu. Také to je doba, která nám ukázala směr, jakým se bude podnik pod naší značkou ubírat. Chceme dopřát jak místním obyvatelům, tak i zahraničním turistům nejlepší možný zážitek.“ Více informací na www.original-lounge.cz
Moderně a elegantně vyhlížející vodní dýmky získávají na popularitě také na svatebních hostinách nebo firemních večírcích. „Na jakoukoliv akci přivezeme vlastní zázemí, včetně na míru vyrobeného posezení nebo nafukovacího stanu. Lidé si nás zvou na narozeninové oslavy, svatby, módní přehlídky i teambuildingy. Jde o netradiční způsob, jak sobě i hostům zpestřit významnou událost. Vodní dýmka je nástroj, díky němuž se lidé sejdou u jednoho stolu a sdílí příjemné chvíle,“ dodává na závěr Martin Klimo.
SHISHA ORIGINAL své dýmky vyváží například do těchto zemí: Katar, Turecko, Izrael, Palestina, Indie, Írán, Irák, Omán, Spojené arabské emiráty, Saudská Arábie, Uzbekistán, USA, Kanada, Jihoafrická republika, Albánie, Velká Británie, země EU.
Další informace na www.shishaoriginal.com