Zprávy

Mistrovství světa motorek začalo na hladině brněnského moře

Jakub Kornfeil patří v jízdě na motorovém prkně ke světové elitě.

Krásné ženy, rychlé stroje a příjemná teplota vody Brněnské přehrady. To vše čekalo odvážné závodníky z motocyklového seriálu mistrovství světa, které se tradičně jelo v Brně. Přesnou kopii brněnského Masarykova okruhu však měli pomocí gumových plovoucích bójí tentokrát postavenou na hladině. Na motorová prkna, což je mimochodem brněnský a původně celosvětově patentovaný vynález, na kterém jezdí řada světových celebrit, například piloti F1 Sebastian Vettel a Lewis Hamilton nebo jezdec rallye Sébastien Loeb, zpěvák Justin Timberlake a mnoho dalších, se postavily nejen zkušené závodnice v tomto novém sportu, ale i mistři řídítek. Ani jeden z nich však nemá jezdeckým uměním a výkony v závodech v  rychle se rozmáhajícím odvětví na Karla Kornfeila, který sedlá na okruzích motocykl v závodech Moto 3.

Jihomoravský rodák je totiž v jetsurfu světovou jedničkou a v Brně spolu s dalšími kolegy závodního týmu s rychlými vodními prkny dělal svým okruhovým kolegům před prvními jízdami instruktora. Na vodu se vydali například početní Italové Pasini, Bastianni, Morbidelli a další, odvahu ukázal i Němec Volger či Švýcar Lüthu a mimo řady dalších se samozřejmě nenechal zahanbit ani nejpopulárnější brněnský závodník Karel Abrahám.

„Prkno zkouším jen krátce a musím přiznat, že se mi to dost líbí,“ uvedl Abaja, kterého mohli početní fanoušci na hrázi přehrady vidět poprvé v neoprenu, ve kterém jela i řada dalších jezdců. Ne všem se však dařilo rychlé prkno hned zkrotit, a tak to museli zkoušet i několikrát. Všichni si to ale pochvalovali, protože pády z něj na rozdíl od motorek nebolí, a navíc stroj s bezpečnostním lankem na ruce okamžitě zastaví provoz. „Ve strojích je však značný rozdíl. Jiné motory mají takzvaná rekreační prkna, která běžně prodáváme a která jsme také půjčili zájemcům z řad závodníků, jiné jsou skutečně ostré stroje, které jezdí například i Kuba Kornfeil jako náš nejlepší jetsurfový jezdec. Je to stejné jako přesedlat z pohodové cestovní mašiny na okruhovou závodní,“ přiblížil jeden z vynálezců prkna Martin Šula, který se k instruktáži připojil také. Motorová prkna z karbonových vláken a motory, které letí po hladině i šedesátikilometrovou rychlostí, se vyrábějí na Brněnsku už několik let. „Abych přiznal, tak se mně to zdá lepší při jízdě na vodě než s motorkou na asfaltu,“ nechal se slyšet jeden z Italů, kterému se start zpočátku vůbec nedařil.

Text a foto Marek Lukáš